tisdag 3 augusti 2010

Funderingar på kvällskvisten

Jag kollade igenom mina checklistor och inser att ni kanske tror att jag
1, är beroende av digestivekex
2, dricker mycket och jämt.

På alt 1 vill jag säga att jag gillar digestive. Mycket. MEN jag brukar inte äta dem dag ut och dag in. Jag tänker mig att det tar slut snart. Men så länge de får plats i min budget så är det väl OK..
Dricker mycket och jämt. Nej verkligen inte. Men jag ser att det ser ut så. Men jag vet att det inte är så. Dricker nästan aldrig. Men nu har vi haft främmande och tagit ett glas vin eller en (halv) öl till maten. Mer har det inte blivit. I vanlig fall dricker jag vin eller öl en gång i veckan, om ens månaden. Så jag tänker att det också tar slut snart. :)

Idag åt vi lax till middag. Jag är inte helt 100 på det, åt en halv filé och är således grymt hungrig nu. Har skalat ett par morötter och sköljt vindruvor. Men det lär nog bli en macka senare tror jag. Till laxen åt vi potatis. Det stor i pp-guiden " 2 st, 160 (eller nåt sånt) gram 3 pp". Jag tar två och tänker att det är alles. Idag vägde jag dem. Mina två potatisar vägde 58 gram.. Bra där. Undra på att jag är hungrig..? ;)
Nu ska jag kolla på TV. Imorgon ska vi nog på lite utflykt, får se hur det går med maten då. Det blir som det blir. Jag tänker frukt, morötter och bra val om det finns möjlighet.

1 kommentar:

  1. Mm. jag har också kommit fram till att 2 potatisar måste vara bra stora för att komma upp i 180 gram. Numera räknar jag tre medelsmå för 3, brukar stämma rätt bra det!
    Undrar var ni utflyktar, hoppas det blir najs!

    SvaraRadera