fredag 14 januari 2011

Ät det här!

Ni kanske undrar "Åhh, vad ska vi äta!?" ibland? Misströsta icke för hos Yllet finns svaret!
Ni hackar lite grönsaker grovt, antingen sådana ni har hemma eller så hadlar ni squash, lök, morot, majskolvar som ni delar i fyra delar och paprika. (och tomat tror jag på!) Lägg i en ugnsform. Sen strimlar ni kycklingfilé och lägger över. Kryddar med grovt hackad vitlök, rosmarin i mängd och saft från en halv cirtron samt salt och svartpeppar. In i ugnen på 225 grader tills kycklingen är klar och servera till ris. Smarro!

3 kommentarer:

  1. A, det lät ganska gott.
    Mitt enda problem är att jag fått för mig att typ bara köpa eko-kött och det är svårt just när det gäller kyckling :(
    Men det kan bli ändå vetja :) Fungerar nog även med lax kan jag tro?

    SvaraRadera
  2. Annan: Jag tror nog det! Annars har jag ett gott laxrecept också! Som var enkelt och snabbt. Men utan en massa grönsaker så det var ju dumt.

    SvaraRadera
  3. Det lät riktigt gott (skall testas)

    SvaraRadera