måndag 14 september 2015

Matkasse

Idag hämtade jag första matkassen från CityGross och deras samarbete med Viktväktarna. Eftersom jag är inskriven på VV så kändes det smart med deras kasse och kasse kändes smart för just nu kommer vi inte på mat. Vi messar varann och frågar om matidéer och jag tror att vi både känner oss rätt oinspirerade. Det gjorde inte denna kasse! Allt kändes fräscht och recepten rimliga och goda. Första veckan fick vi en fruktpåse med 3,5 kg frukt, annars kostar den 89:- tror jag. Vi fick äpplen, päron, bananer och vindruvor. Väldigt basic men det är ju det som går åt mest hos oss. Väldigt sällan vi äter drakfrukt eller carambole. Oklart iaf om det är prisvärt? Jag har inte orkat tänka efter.
Matkassen i sig kostar 699:- om man vill ha den hemkörd eller 649:- om man som jag hämtar den själv.
Jag har inte hunnit laga nån mat ännu men så här fint collage har jag pillat ihop! Är ju något av en bildredigerare?


Obs, inlägget är inte sponsrat. Ifall någon trodde det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar