måndag 4 januari 2010

Främmande

Idag har vi haft främmande av en annan familj. Till fika bjöd vi på chokladfondue, en massa uppskuren färsk frukt att doppa efter smak i smält toblerone. Mmm! Det blir lite choklad bara så det kändes som ett jättebra fikaalternativ! Som ett mellanmål gone fancy. Kändes mycket fräschare och godare än bullar, kakor och sånt som jag fikat på under julen här.
Till middag blev det paj med ruccola och skinka, ett recept jag hittade på VK samt ett glas rödvin. Allt inom ramen av antalet kalorier för dagen vilket känns bra eftersom jag inte känner att jag avstått från något!
Motionen går det åt pipan med. Idag har jag inte hunnit, om man inte räknar städning och det gör inte jag. Städade och fejjade hemma, duschade och sen kom de och nu har de precis åkt och jag går inte ut nu. Jag är för trött. Men som jag skrev till Cornelia, jag räknar inte med att komma igång ordentligt med någon motion förrens nästa vecka då jag börjar jobba igen. Nu har vi för mycket uppbokat denna vecka. Men lite promenader räknar jag med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar