tisdag 2 juni 2015

2. mitt första träningsminne

Jag minns att jag var lite och vad med pappa när han tränade hockeybockey med korpen. Det var snöhögar höga som BERG och bandybollarna låg i drivor kring isarna efter bandylagets träningar och matcher. Men det var ju inte min träning.

Min första träning som inte rör förnedring på skolans gympa är nog ändå i skolans gympasal. Vi hade nån slags eftermiddagsaktivitet där man fick testa olika idrotter; basket, gympa och handboll. Jag fastnade för gympa och handboll. I handbollen var det nog första gången jag kände mig duktig på något. Mina kompisar och tränaren tyckte jag var duktig i mål och då tyckte jag det också. Såklart. Vi hade så himla roligt på träningarna. Det gick över sen och blev mest fnissigt och pirrigt över att killarna var några år äldre än oss tränade direkt efter och satt och tittade på mig. Försök ta en straff när läktaren är full av 15-åriga killar?! Men det var ju flera flera år senare.

I fyran var jag fan en stjärna på handboll.

1 kommentar: