tisdag 20 januari 2015

skryt skryt

Gjorde sykt god middag ikväll! Barnen åt upp på ca 5 min, en vanlig dag 50 min (kanske de bara himla hungriga?). Jag kallar det vi åt:
"Ugnsrostade rotsaker med kyckling."
Tog ett gäng morötter (3), några potatisar (ca 7?), en gul lök, lite rotselleri  (så mycket man vill ha) och tre klyftor vitlök. Skär det här i sån form du vill ha. Jag var traditionell och körde klyftor:ish men, fantasin och ev tiden sätter gränsen! (standard tänker ni men det är NU det goda kommer!!)
Sen blandade jag rapsolja, honung, salt, peppar, rosmarin, oregano och citronsaft. Blanda runt rotisarna i detta goda och ugnsstek sedan i ca 40 min.
Jag körde kycklingfiléerna i ugnen också. Så gott!  Inspirerad av ett VV-recept jag såg på Instagram igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar